Zorgadministratie

U wilt zorg bieden aan personen die hulpbehoevend zijn of zichzelf niet (meer) volledig kunnen redden in de maatschappij. Dat is uw passie en de reden dat u een zorgbedrijd begint. Dan is het vervelend om vele uren te moeten steken in de registratie, verwerking van stukken, facturatie, keurmerken, jaarverslagen, het opstellen van contracten etc. En denk ook aan alle contacten met gemeenten en andere ketenpartners. Wat zou het fijn zijn als u uw tijd kon gebruiken voor de cliënt i.p.v. die te besteden aan de papieren rompslomp.

Door de transitie en het grotendeels afschaffen van PGB’s is er voor de kleine zorgaanbieder veel aan administratieve lasten bijgekomen. Het declareren via het beveiligde verkeer van Vecozo (via de i-standaard uit de iWmo en iJW). Het doorgeven van verleende zorg aan het CAK i.v.m. de eigen bijdrage en de jaarlijkse verantwoordingen per gemeente. Daarnaast komen ministeries en inspecties langs voor vragenlijsten, controles etc. Schleiffert Advies en Ondersteuning heeft veel ervaring met al deze processen in zorgadministratie en kan ze voor u inrichten, op orde brengen, maar ook maandelijks voor u van afstand beheren. Denk aan het verzorgen van al uw facturen richting de diverse gemeenten en zorgkantoren en het verwerken van het berichtenverkeer.

Schleiffert Advies en Ondersteuning kan u dus helpen met:

  • Maandelijkse en/of 4-wekelijkse declaraties via Vecozo
  • CAK doorgave (Wmo)
  • Facturering naar samenwerkingsinstanties of andere zorgaanbieders
  • Facturering op PGB
  • Jaarverantwoording naar gemeenten


Ik kan van afstand in mijn thuiskantoor of op uw locatie deze zorgadministratie taken voor u regelen. U legt een pakket aan taken bij mij en ik lever maandelijks, per vier weken of op afroep de gevraagde ondersteuning. Zo geeft u iets uit handen, en kunt u ook de verantwoording daarvan overdragen. Daarmee zijn uw handen (en hoofd) vrij voor de juiste zorg en begeleiding die de cliënt vraagt en zijn uw processen goed en veilig georganiseerd.

ZORGADMINISTRATIE

vanaf € 14 per maand / cliënt (incl. BTW)
  • Volledige verwerking van presentie tot juiste declaraties naar diverse gemeenten
  • Jaarverantwoording naar gemeenten
  • Maandelijks overzicht
  • Verwerking berichtenverkeer
  • € 14,- per cliënt per maand, met gebruik ZilliZ en koppeling Vecozo
  • € 17,50 per cliënt per maand, zonder gebruik ZilliZ-koppeling

KWALITEITSBEHEER

vanaf € 300 per kwartaal (incl. BTW)
  • Continue bewaking van kwaliteit op alle vlakken volgens Keurmerk "kwaliteit laat je zien", ISO 9001:2015, NEN-EN 15224 of HKZ Zorg en Welzijn of HKZ Kleine organisaties
  • Bedrijfsbezoek
  • Bijwerken kwaliteitshandboek of -systeem
  • Verzorging kwaliteitsjaarverslag
  • In het kwartaal van de externe audit wordt een toeslag berekend
  • Tot ca. 50 cliënten
  • Vanaf 15 cliënten: vraag een offerte aan

KWALITEITSSYSTEEM

vanaf € 1250 eenmalig (incl. BTW)
  • Opzet Kwaliteitssysteem:
  • Inventariseren huidige bedrijfssituatie
  • Opstellen documenten
  • Implementatie in ZilliZ
  • Opmaak actielijst
  • Excl. externe toetsing
  • Vraag een offerte op maat aan

ONDERSTEUNING

vanaf € 97.50 per uur (incl. BTW)
  • Adviesgesprekken
  • Begeleiding
  • Coaching
  • Trainingen (oa. in gebruik van ZilliZ)
  • Strippenkaart 10 uur € 900,- (incl btw)